Cat de repede se poate infunda un filtru de particule, cand masina are un senzor defect sau o problema la sistemul de injectie nerezolvata? Raspunsul la intrebare este : Foarte repede! Experiment facut pe masina personala! :) Cu o zi in urma, am observat pe diagnoza ca am ceva erori pe sonda lambda 1. Fiind weekend, a trebuit sa astept pana la inceputul saptamanii ca sa pot merge la service sa vedem care e problema. Avand de facut niste drumuri scurte, mers pana la spalatorie, pana la Mall, drumuri de maxim 5-10km in total in ziua respectiva, pana seara am avut becul “Particle filter” aprins deja in bord. Am zis, e normal, am o eroare pe sistemul de injectie, ma anunta ca daca continui sa merg asa, infund filtrul. A 2a zi dimineata, am plecat cu masina, sonda a avut un moment in care a functionat ok si mi-a stins becul. Incarcarea pe filtru nu parea mai mare de 10-15g, cel putin aia arata diagnoza, filtrul este in stare buna, nu isi face regenerari dese, dupa cum apare si intr-o poza, a stat si 650km fara sa se regenereze si nu avea cine stie ce incarcare pe el. Am parcat masina si am lasat-o sa stea o perioada. Am plecat iarasi cu ea, la un drum foarte scurt, moment in care am primit eroarea P2002, eficienta slaba la DPF. Pana am oprit-o, am primit si eroarea P242F ceea ce deja inseamna “Particle filter clogged”, adica infundat. Am facut o regenerare fortata, care mi-a chinuit masina vreo 40 min la 700 grade si am reusit sa o regenerez. Maine o sa schimb sonda si o sa incep monitorizarea filtrului sa vedem cat de repede trebuie sa scap de el. Morala este: Cu toate sculele de monitorizare si atentie si cunostiinte in domeniu, cand e sa infunde se infunda si nu ai ce sa ii faci si mai mult, ramai si cu masina in strada. Cand ma gandesc, ca am avut clienti care veneau la mine dupa jumatate de an de mers cu filtrul colmatat, timp in care si turbina, probabil era “colmatata”. Ceea ce voiam sa demonstrez, e cat de simplu se poate infunda uneori iremediabil filtrul de particule si cat e de costisitor si de consumator de timp sa il monitorizam si cu toate ca am facut asta des, tot am patit-o. Sa nu mai vorbim de regenerare, unde din screenshoturile atasate, temperatura era si la 700 grade, temperatura care in timp afecteaza turbina. E foarte greu la ce regimuri sunt supuse masinile noastre, sa mentinem un filtru necolmatat. P.S. problema a fost un fir rupt de masa de la sonda lambda, care s-a rezolvat foarte repede.